November 23, 2011

kemenangan milik kita part 2

Yeah malaysia menang. Ops sori masih lagi kegembiraan itu terpampang di setiap muka rakyat malaysia.Tapi nie cerita lain la kawan, cerita kami berdua yang masih lagi err.. bukan lah cerita nie sebenarnya saja untuk kasi penuh entri. F3023 CYBERPRENUERSHIP. Bunyi macam best tapi mmg best. Senang sangat senang gagal. Semalam belajar macam hari esok da tiada, berbekalkan hati yang ikhlas dan wajah yang hensem yg kadang-kadang org panggil kamal adli. Aku tak suka la, serius. eh kenapa aku senyum ni. Takpa demi pelajaranku. Aku belajar.

Pandang kiri, pandang kanan, pandang atas mood untuk belajar semakin membuak sama seperti perasaan nur amalina ketika dia ambik spm. Akaun lejar, catatan bergu dan banyak lagi, tidak termampu diucapkan . Rasa nak muntah. Aku dengan hati yang ikhlas naik ke tingkat 3. kudrat ku masi kuat walaupun selalu menolong diri sendiri. Apa tu tolong diri sendiri . Search google. Teruskan perjalanan ke bilik member aku sorang , hensem dan selalu senyum, serius seyuman kau macam datuk K. ohmigadd.

Semalaman berlalu dan ditemani teko berasap dan bau ubat nyamuk. Berbekal duit rm5 kat dompet untuk makan abis exam nanti. Bukan sepatutnya ayat aku berbekalkan apa yang aku belajar semalam ka ? rasa confuse yang sama ketika dalam exam dan menupdate entri ini. Duduk dan tengok kertas dalam hati dah baca apa yang patut temasuk entri apa aku nak update hari ni. Aku buka kertas soalan.

"yes, aku dah tahu" aku cakap kuat-kuat dalam dewan tu. Aku tipu jak aku cakap dalam hati.

"yes aku dah tahu banyak yang aku tak boleh jawab" hati terus ingt kat rumah, kalau aku gagal aku bawak van sekolah mak aku je lah.

Apa yang aku belajar semalam takda satu pun keluar. Terimakasih aku ucapkan. Keluar dari dewan aku tengok member aku semua kat luar dengan muka seperti pelajar akademi fantasia yang tersingkir. Cheer up guys.

*
*
*
*

Keluar dari dewan aku tengok basikal fixie parking cantik kat luar. Aku teringin jugak nak beli basikal nie supaya orang cakap aku ni uptodate . Tapi harganya lebih kurang sama dengan bayaran yuran pertama kalu belajar kat sini. Kalau minta dengan mak , Aku rasa mak kau akan cakap

"lol, ko ingat mak cop duit" sambil melakukan aksi anita sarawak.

Aku diam.



No comments: