December 20, 2011

di depan kita tidak tahu

Sebagai seorang yang tahun ni dah masuk umur yang ke-20 , hidup kena steady, jiwa mesti kental dalam menghadapi segala rintangan dan cabaran yang bakal ditempuh. Adakah ini ayat novel alaf baru. Macam biasa bila usia makin meningkat walaupun tak setua mana. Kepala hotak da banyak fikir macam mana nak survive dalam hidup akan datang, dah tak boleh nak fikir gadis-gadis kedai topup mahupun gadis-gadis semasa yang semakin hot. yeah, hot pants. Abaikan.

Time-time macam nie bila fikir tentang masa depan aku mula teringat dulu cita-cita yang ditanam masa sebelum akil baligh dan sebelum mengenali wanita-wanita seperti maria ozawa dan seangkatannya. Pelbagai jenis cita-cita yang aku yang muncul pada zaman itu. Aku bab cita-cita ni memang aku blur, tak tahu nak jadi apa. Bila awek kelas sebelah minta biodata aku memang skip bab-bab cita-cita nie, aku teruskan dengan hobi makanan kegemaran dan sewaktu dengan nya.

lain pulak suasannya dalam kelas.

" murid-murid hari nie kita cikgu nak sorang-sorang berdiri dan bagitau apa cita-cita bila dah besar nanti "  cikgu syikin dengan lantangnya bersuara.

dengar jak topik hari ni aku dah lemah da. Aku cari jalan keluar dari kelas sebab aku memang tak tahu nak jadi besar nanti.

" eh , ko nak jadi apa" aku lemparkan soalan serius dengan member sebelah.

"aku nak jadi polis " katanya sambil membuat aksi tembak menembak.

aku dah pakat nak cakap jadi polis jugak la.

Memang masa tu klu tanya bab cita-cita, polis adalah yang top sekali. Di tangga yang pertama . Di ikuti dengan cikgu, peguam , doktor dan macam-macam lagi.

Bila dah masuk alam pengajian tinggi nie aku masih kabur-kabur lagi dalam memilih cita-cita yang aku idamkan. aku tak tau nak jadi apa. Yang aku tau. aku beserah dengan ketentuan nya.

No comments: