December 22, 2011

ingat tuhan

Menimba ilmu biar sampai ke negeri china. Itula pepatah yang sering kita dengar bila berada di zaman sekolah rendah mahupun menengah dahulu, tapi aku hairan kenapa bila ditanya semua orang cakap nak belajar kat oxford lah, kat havard lah, takda satu pun nak belajar kat china. Ok intro aku agak melalutkan, begitu lah juga aku yang menuntut ilmu jauh dari tanah tumpah darahku, tapi aku cool walaupun mata berkaca bila rindukan orang tua.

Macam biasa bila dah cuti, semua orang balikkan , tapi bagi orang luar macam kami memang agak berat untuk balik pada cuti yang singkat, nak simpan duit beli topup kedit katakan. Aku duduk hostel, so jimat sikit kalau duduk kat luar ptptn aku habis bayar sewa rumah dan sewa orang sahaja, aku cakap orang ka err, ok abaikan. Aku duduk bilik dua orang, aku dan roomate aku. Memandangkan hostel nie bersebelahan saja dengan hutan, jadi di suasana malam nya agak seram,

Malam itu dia (roomate) dah pesan dia tak balik bilik,

"aku tido bilik rony malam nie, ko kunci je pintu" dia berdialek tempatan sambil sengih-sengih.

"ok, no hal, aku pun nak dating ngan maria ozawa jugak nie" yang tu aku cakap dalam hati jer takut kantoi.

"ko tak takut ker ada hantu datang kacau ko malam nie" soalan berbentuk subjektif dilontarkan.

"selama ni pun aku tido dengan hantu apa, takda apa pun" aku menggunakan taktik perlian .

Dia pergi tanpa berkata sepatah pun.

Malam itu macam biasa, menghadap laptop dengan posisi meniarap, layan laman sosial nak tengok ada tak gadis kedai topup online, selepas itu beralih ke youtube seterusnya red err,  dan lain-lain. Mata da jadi semakin kecik, badan yang ada sixpack dah lemah. Laptop terbiar sekaligus maria tinggal beraksi sendiri.

Sekujur badan dah terlentand di atas katil. sedang aku tidur selama 20 minit, aku kelemasan bukan lemas didalam laut ataupun sungai. lemas seperti ada benda yang menindih badan ku, seperti ada dua bob kuman berada diatas badan ku. Aku cuba melawan . Nak jerit help pun takdapat. Nak baca ayat pun masa tu dah konpius nak ayat dari raihan ka rabbani. aku cuba melawan lagi , selang beberapa minit "benda" tu lepaskan aku,cepat-cepat aku bangun dan BERISTIGHFAR (capslock tak sengaja)

Seingat aku sebelum tidur tadi aku da basuh kaki siap berus lagi . Masa tu baru ingt tuhan. Time senang, susah sangat nak ingtkan. aku insaf malam tu.


*
*
*
*
*

eh baru aku teringat, besok malam ladies nite kan. yeahhh

3 comments:

f h e r m o i n e said...

hahaha ngokk

SNBella said...

maria ozawa ya . HAHA :)

Anonymous said...

RED-err??..apa 2?..hahaha